مقاله تفاله قهوه برای برگ انجیری
برگ انجیری به خاطر ظاهر عجیبش و اینکه مراقبت ازش آسونه، یک گیاه آپارتمانی محبوب محسوب میشه. گاهی اوقات این توصیه جالب رو میشنویم که میتونیم تفاله قهوه رو به خاک برگ انجیری اضافه کنیم. اما آیا تفاله‌های قهوه واقعا برای برگ انجیری مفیدن؟ اگر میخواین جواب این سوال رو بدونین با ما همراه باشین.
گیاه برگ انجیری

آیا تفاله قهوه برای برگ انجیری رو میتونیم به خاک اضافه کنیم؟

اضافه کردن تفاله قهوه پای گیاهان آپارتمانی هر ۶ ماه یکبار میتونه خوب باشه، اما بیشتر از این شاید به گیاه صدماتی وارد کنه.
اما چرا؟
تفاله قهوه باید قبل از اینکه به مصرف گیاه برسه به کمپوست تبدیل بشه ولی این که ما به صورت مستقیم اون و به خاک اضافه کنیم میتونه باعث قارچی شدن و آلودگی گیاه مون بشه. پس بهتره که اول مراحل کمپوست شدن رو طی کنه و بعد به خاک گلدون اضافه بشه.
حالا با ارفاق هر ۶ ماه یکبار برای گیاهان ایرادی نداره و احتمال بروز بیماری‌های قارچی توی این مدت کمه.

جمع بندی

هرچند روایت‌هایی در مورد فواید اضافه‌کردن تفاله قهوه به خاک برگ انجیری وجود داره، اما هیچ مدرک علمی برای تایید از این ادعاها وجود نداره. در واقع، اگر این کار با بی‌دقتی انجام بشه، افزودن تفاله قهوه به خاک بیشتر از اینکه فایده داشته باشه، ضرر داره. به همین دلیله که مثل هر چیز دیگه‌ای، همیشه باید با احتیاط پیش برین و مراقب باشین که زیاده‌روی نکنین.

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 02/07/1402
  • 1007 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...