آبیاری برگ انجیری
یکی از اولین چیزایی که باید در مورد هر گیاه آپارتمانی جدید یاد بگیرین اینه که چه زمانی و چقدر آبیاری شون کنید. آبیاری بیش از حد می‌تونه منجر به مشکلاتی مثل پوسیدگی ریشه یا رشد قارچ بشه و آبیاری کم ممکنه گیاهتون رو خشک کنه و برگ‌های گیاه قهوه‌ای بشن. 
بنابراین چقدر باید به برگ انجیری آب بدین؟ هر چند وقت یکبار باید این گیاه رو آبیاری کنید؟ بیاین اصول آبیاری این گیاه زیبا رو بررسی کنیم.
 آبیاری برگ انجیری با آبپاش

هر چند وقت به برگ انجیری آب بدیم؟

قبل از هر چیز مطمئن بشید که از گلدون درستی برای برگ انجیری تون استفاده میکنید. در غیر این صورت شما نیاز به تعویض گلدون برگ انجیری تون دارید. آبیاری گیاهان آپارتمانی با توجه به شرایط نگهداری گیاه میتونه متفاوت باشه. به طور کلی بیشتر گیاهان آپارتمانی با خشک شدن سطح خاک گلدون آبیاری میشن. تایم تقریبی آبیاری گیاهان در منزل تقریباً هفته‌ای دوبار هست.
برای برگ انجیری هم این مطلب صدق میکنه و به صورت میانگین هفته‌ای دو مرتبه نیاز به آبیاری داره؛ اما نکته اینه که آبیاری باید زمانی انجام بشه که سطح خاک خشک شده باشه. بهتره که گیاه توی مکان پر نوری باشه تا تمام آبی که بهش میدیم رو مصرف کنه.

چقدر به برگ انجیری آب بدیم؟

بهترین راه برای آبیاری برگ انجیری، اینه که اون رو روی سینک قرار بدین. از یک آبپاش برای اضافه کردن آهسته آب استفاده کنین تا زمانی که آب از سوراخ‌های زهکشی ته گلدان خارج بشه. سینی زهکشی رو فوراً خالی کنید.

خاک رو خیس نکنین و با تمام شدن آب اضافی، سینی زهکش را خالی کنین.

برگ انجیری ها دوست ندارند بیش از حد آبیاری بشن، بنابراین مطمئن بشین که گلدون شما زهکشی خوبی داره و آب به سرعت خالی می‌شه. اگر خاک متراکمه یا آب داخل سینی خالی نمیشه، ممکنه لازم باشه خاک  برگ انجیری رو عوض کنید.

سخن نهایی

آبیاری برگ انجیری کار سختی نیست. فقط کافیه با خاک و گلدان دارای زهکشی شروع کنید و قبل از آبیاری سطح خاک رو چک کنید. با رعایت نکات مهم برای نگهداری برگ انجیری، تا مدت ها میتونید از این گیاه زیباتون لذت ببرید و حتی به فکر روش های تکثیر برگ انجیری بیوفتین و خونتون رو بیشتر با این دوست قشنگون زیبا کنید.

روزگارتون همیشه سبز 🌱

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 27/04/1402
  • 2897 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...