مقاله آیا نگهداری برگ انجیری در آب برای همیشه امکان پذیره؟

اکثر اونایی که برگ انجیری تو خونه شون نگهداری می‌کنند، احتمالا سعی کردن این گیاه رو از طریق قرار دادن ساقه اون داخل آب تکثیر بدن.(تکثیر برگ انجیری)  نگهداری برگ انجیری در آب همیشه از سوالات رایج کسایی که برگ انجیری دارن بوده، اما آیا برگ انجیری رو میشه برای همیشه توی آب نگهداری کنیم؟ توی این مقاله میخوایم در این باره صحبت کنیم. با ما همراه باشین.

گیاه برگ انجیری نگه داری شده در آب

جواب این سوال یک کمی عجیبه. چون هم جوابش بله و هم خیره!!!

برای اینکه بیشتر متوجه داستان بشیم اولش باید اینو بدونیم که گیاهان برای ادامه زندگی شون به مواد غذایی نیاز دارن و مواد غذایی قطعا توی خاک پیدا میشه. پس اولین نکته اینه که اگر بخواهیم برگ انجیری رو در آب نگهداری کنیم، حتماً باید هر هفته یکبار گیاه رو با کودهایی که نیتروژن فسفر و پتاس دارند با دوز خیلی رقیق تغذیه کنیم.

از طرفی باید حواسمون باشه که هر چند روز یکبار آب داخل ظرف رو عوض کنیم و ریشه های گیاه رو شستشو بدیم و ظرف نگهداری رو هم کامل بشوریم.

این روش نگهداری تقریباً یک روش جدید کشاورزی به اسم هیدروپونیک هست.

از یه سمت دیگه بیشتر گیاهان آپارتمانی گیاهان کم توقعی هستن و به راحتی میتونن توی آب به زندگی خودشون ادامه بدن اما نکته اینجاست که مسائل بالا برای ایجاد کیفیت بیشتر توی برگ های گیاه و جلوگیری از آفات قارچی مطرح شده و ما اگر بخوایم برگ‌های با کیفیت تری داشته باشیم و یا گیاهمون در طی مدت زمان به بیماری‌های قارچی مبتلا نشه لازمه که این نکاتی که گفته شد رو انجام بدیم.

از چه آبی استفاده کنیم؟

نوع آبی که استفاده می کنید در اینجا مهمتر از زمانی است که در خاک رشد می کنید، بخاطر اینکه ریشه ها به طور دائم در معرض اون قرار می گیرند. در اصل، باید آب باکیفیت و بدور از مواد شیمیایی باشه که ممکنه به مرور زمان به ریشه ها آسیب برسونه.

آب لوله کشی اغلب حاوی عناصری مثل کلر است، که می تونه رشد ریشه رو با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت تحت تاثیر قرار بده. اگر آب لوله کشی با کیفیت خوبی دارین، این موضوع چندان نگران کننده ای نیست، اما اگر ندارید، بهتره راه حل دیگری پیدا کنید.

آب باران ایده آل هستش زیرا رایگانه و حاوی مواد مغذی مانند تیتروژن است که گیاه می تونه از آنها بهره مند شود. اما، اگر راهی برای جمع کردن آب باران توی خونه خودتون ندارید، می تونید از آب تصفیه شده نیز استفاده کنید. نگهداری از برگ انجیری در حالت کلی خیلی سخت نیست، فقط باید از یکسری نکات پیروی کنین که یکی از اونها برای مثال تعویض گلدان برگ انجیری هستش.

سوالات متداول

آیا میشه برگ انجیری رو داخل آب نگهداری کنیم؟

اولین نکته اینه که اگر بخواهیم برگ انجیری رو در آب نگهداری کنیم، حتماً باید هر هفته یکبار گیاه رو با کودهایی که نیتروژن فسفر و پتاس دارند با دوز خیلی رقیق تغذیه کنیم.

از چه آبی باید استفاده کنیم؟

باید آب باکیفیت و بدور از مواد شیمیایی باشه که ممکنه به مرور زمان به ریشه ها آسیب برسونه.

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 09/05/1402
  • 3467 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...