مقاله آیا برگ انجیری به نور زیادی نیاز داره؟

اگر عاشق برگ انجیری جدیدتون هستین و میخواین اون رو سالم نگه دارین باید بدونین که یکی از چند نکته مهم برای نگهداری برگ انجیری  این هستش که به چقدر نور نیاز داره و نشانه‌های دریافت نور بیش از حد چیه؟ بیاین در مورد این موضوع با همدیگه صحبت کنیم.

گلدان برگ انجیری که در معرض نور غیرمستقیم قرار گرفته است

گیاهان برگ انجیری میتونن توی خونه با نور نسبتا معمولی هم زنده بمونن و به زندگی خودشون ادامه بدن. اما سوال اینجاست که آیا این کیفیت و زیبایی همیشگی رو می‌تونن داشته باشن؟ متاسفانه جواب منفیه .

برای اینکه برگ‌انجیری زیبا با برگ‌های درشت و حفره‌دار داشته باشیم باید مکانی رو براش در نظر بگیریم که حتماً نور خوب و فراوانی داشته باشه. نور خوب و فراوون به منزله نور مستقیم نیست، بلکه نور فیلتر شده‌ای هست که از پشت پنجره به گیاه می‌تابه. اگر خونه‌ای داریم که نور مورد نیاز رو نداره میتونیم از از نورهای مصنوعی رشد گیاه استفاده کنیم.

لامپ ال ای دی برای فراهم کردن نور مصنوعی گیاه

وقتی برگ انجیری نور زیادی دریافت میکنه، چه اتفاقی می‌افته؟

اگر برگ انجیری برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیره، برگ‌هاش زرد و سوخته میشن. نوک برگ‌ها شروع به زرد شدن می‌کنند و سپس ترد و قهوه‌ای می‌شن.

برگها وقتی نور زیاد خورشید داشته باشند قهوه ای و ترد می شوند.

جمع‌بندی

اگر از خودتون میپرسین که برگ انجیری به چه مقدار نور نیاز داره. پاسخ، البته، به شرایط واقعی نور در خونه شما بستگی داره. نور روشن از یک پنجره رو به غرب شدیدتر از نور روشن از یک پنجره رو به شرق هست. به همین ترتیب، شدت نور از همون پنجره با تغییر فصل تغییر می‌کنه. بهترین راه برای تعیین اینکه برگ انجیری به چه مقدار نور نیاز داره، اینه که گیاهتون رو برسی کنید و به علائم ناشی از نور کم یا نور بیش از حد توجه کنین و میزان نور مستقیم دریافتی را مطابق با اون تنظیم کنین.

سوالات متداول

برگ انجیری به نور زیادی نیاز داره؟

باید مکانی رو براش در نظر بگیریم که حتماً نور خوب و فراوانی داشته باشه. نور خوب و فراوون به منزله نور مستقیم نیست، بلکه نور فیلتر شده‌ای هست که از پشت پنجره به گیاه می‌تابه.

چه میزانی از نور برای برگ انجیری کافیه؟

به شرایط واقعی نور در خونه شما بستگی داره. نور روشن از یک پنجره رو به غرب شدیدتر از نور روشن از یک پنجره رو به شرق هست. به همین ترتیب، شدت نور از همون پنجره با تغییر فصل تغییر می‌کنه.

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 19/05/1402
  • 1214 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...