چند نکته دربارۀ نگهداری برگ انجیری

سلام به باماگلی‌های عزیز. امیدواریم روزگارتون خوش و خرم باشه. امروز میخایم چند تا نکته برای نگهداری برگ انجیری توی خونه رو بهتون بگیم تا همیشه گیاهتون شاداب و سرحال باشه. برای اون عده ای که براشون سوال شده که نگهداری برگ انجیری در آب امکان پذیر هستش یا نه خبر خوب اینه که قبلا تو مقاله ای کامل به این سوال پاسخ دادیم که میتونید بخونید و استفاده کنید. برگ‌ انجیری ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت و توجه دارند. برای نگهداری درست از برگ‌ انجیری، می تونید به توصیه‌های زیر عمل کنید:

نکات نگهداری برگ انجیری

چند نکته درباره نگهداری برگ انجیری در منزل

  1. نکته اول آبیاری گیاهه که حتماً باید با خشک شدن سطح خاک آبیاری مجدد انجام بشه که به صورت میانگین تقریباً هفته‌ای دوبار در منزل انجام میشه. توی مقاله آبیاری برگ انجیری درباره این موضوع صحبت کردیم.
  2. نکتۀ دوم خاک گیاه برگ انجیری هست که باید نسبتا سبک باشه. خاک خیلی سنگین ریشه‌های گیاه رو خفه میکنه و منجر به پوسیدگی گیاه میشه ترکیب خاک برگ، کود پوسیده یا کمپوست مخصوص گیاهان آپارتمانی میتونه برای این گیاه مفید باشه.
  3. نکتۀ سوم نور گیاه برگ انجیری هست که هرچقدر مکان پر نورتری نگهداری بشه قطعاً کیفیت و شادابی گیاه بیشتر میشه و برگ‌های درشت تری تولید می‌کنه.
    منظور از نور زیاد نور مستقیم نیست بلکه اون قسمتی از خونه است که نور از پشت پنجره فیلتر بشه و روی گیاه بتابه.
  4. نکتۀ دیگه تهویه هوا برای گیاه برگ انجیری هست. هرچقدر تهویه هوا برای این گیاه بیشتر باشه برگ‌های شاداب‌تر و درشت‌تری رو به ارمغان میاره، پس اگر تونستین در طول روز در و پنجره‌ها رو برای گیاهان چند ساعتی باز بذارین تا با استفاده از هوای تازه بتونن برگ‌های با کیفیت‌تر و شاداب‌تری را تولید کنن.
  5. نگهداری در محل مناسب برای برگ‌ انجیری باید طوری باشه که در محیطی خنک و تاریک نگهداری بشن. دمای ایده آل برای نگهداری برگ انجیری در حدود 10-20 درجه سانتیگراد هست.
  6. حفظ رطوبت برای برگ انجیری مهم و حیاتیه. برای حفظ رطوبت، می توانیداز سنگ ریزه توی گلدونت استفاده کنید یا از غبار پاشی استفاده کنید. دقت کنید که بهتره که از آب تصفیه شده یا جوشیده شده سرد استفاده کنید.

اینها نکات مهمی بودن که در نگهداری برگ انجیری باید مراقبشون باشین. هرس کردن برگ انجیری از سوالات پر تکرار دیگه ای بود که خیلیا دنبالش بودن تا بتونن بیشتر از این گیاه خوشگل تو خونشون استفاده کنن که ما در مقاله دیگه نکات مهمی برای هرس کردن برگ انجیری رو همراه با آموزشش براتون قرار دادیم.

امیدواریم با رعایت نکات گفته شده از گیاهتون به خوبی مراقبت کنین.

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 12/05/1402
  • 5452 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...