پتوس چقدر رشد میکنه؟

پتوس بسته به نوع خاک یا بستری که در اون قرار گرفته و شرایط محیطی اطرافش طول رشدش فرق داره . اول بهتون بگم که در ایده عال ترین حالت ممکن پتوس ممکنه ۱۰ تا ۱۵ متر یا حتی بیشتر رشد کنه اما چطور با حالت ایده عالش نزدیک میشه :

  • یکی مکان نگهداریشه، اینکه باید پر نور و روشن باشه و خنک باشه و گردش هوای خیلی خوبی داشته باشه هرچقدر تهویه هواش عالی تر باشه قطعا تو رشد و شادابی پتوس تاثیرگذار تر هست.

 

  • یکی بستر نگهداریشه، بستر خوب مثل کوکوپیت پرلیت که با پیت ماس ترکیب شده باشه میتونه بستر خیلی فوق‌العاده ای برای گیاه پتوس باشه. طریقه ترکیبش هم به این صورته که کوکوپیت ۴۰ درصد پیت ماس ۳۰ درصد و پرلیت هم ۳۰ درصد باشه ، پیت ماس به دلیل داشتن مواد غذایی، خیلی به این بستر کمک میکنه. البته بعد از گذر یه مدتی پیشنهاد میشه که با کود های کامل یا سه – بیست گیاه رو تغذیه کنین تا رشد و شرایط ایده عال تری برای رسیدن به اون اندازه ای که شما میخواین و طول رشد بیشتری داشته باشه.

نمایی از پتوس
توی رشد پتوس امکان داره بعد یه مدت زیاد ک گذشت برگ های پایین ساقه ها شروع به ریزش بکنند که این میتونه به چند دلیل باشه:

  • یکی این که بسترش خیلی وقته تعویض نشده باشه وقتی که بستر بعد از گذر یه مدت زیادی تعویض نمیشه اون خاکی که داره کوبیده میشه سنگین میشه و ریشه قدرت مانور دهی توی خاک نداره یا این که کلا بستر بعد از گذشت یه مدتی که تعویض نشده از لحاظ مواد غذایی فقیر شده و دیگه مواد غذایی نداره

پیشنهاد ما اینه که اگر قصدتون اینه پتوس رو رشد بدین و خیلی انگار رشد زیادی ازش بگیرید از اول یه بستر سبک مثل کوکوپیت پرلیت که خدمتتون گفتیم انتخاب کنید. چون بعد از گذشت ۲ یا ۳ سال، بخواین خاک رو تعویض کنین با اون حجم از برگ و باری که گیاه شما رشد داده، توی تعویض خاک موقع تعویض گلدون شک میخوره و پژمرده میشه برای همین این جور وقتا ما برای جلوگیری از شک شدگی و پژمردگی گیاه خودمون تا حد خیلی زیادی از شاخه ها رو حرس میکنیم و بعد جا به جاش میکنیم که باز عملا میشه همون گلدون یکی دوسال قبل که هنوز رشد نکرده بود.

پس برای جلوگیری از این ماجرا حتما از اول یک بستر مناسب مثل کوکوپیت پرلیت با ترکیبی که خدمتتون گفته شد انتخاب کنید.

  • دو اگر مکان گیاه در معرض عواملی مثل اختلاف زیاد دما بین شب و روز باشه یا بیش از حد محیطش گرم بشه یا عدم تهویه هوا داشته باشید یا شرایط محیطی این چنینی داشته باشه، خب احتمالا ریزش برگ ها بین گره های ساقه گیاه رو می‌بینیم و گیاه از اون حالت پُری و زیباییش درمیاد .

خیلی ممنون از اینکه با باماگل همراه بودین. امیدوارم که این مطالب براتون مفید واقع شده باشه.

درباره نویسنده:

  • نویسنده باماگل
  • 06/04/1402
  • 1612 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...