مقاله چرا برگ های برگ انجیری شکاف نداره

یکی از مشخصه‌های برگ انجیری حفره‌های بزرگ برگ‌های پهن و براقشه که به خاطر همین اسم دیگش گیاه پنیر سوئیسی هست. تو این مقاله دربارۀ شکاف نداشتن برگ‌های برگ انجیری میخایم صحبت کنیم. با ما همراه باشین.

یک گیاه برگ انجیری جوان بدون شکاف

فاکتورهای مهم در شکاف برگ‌های برگ انجیری

گیاهان برای غذاسازی و فعالیت و سوخت‌وساز بیشتر قطعاً به نور خوبی نیاز دارن؛ پس اولین فاکتوری که برای کیفیت برگ گیاه مدنظر هست وجود نور خوب و کافیه.

اما گاهی پیش میاد با وجود اینکه ما گیاه رو در مکان پر نوری گذاشتیم هنوز هم برگ‌ها شکاف‌های خودشون رو ندارن و به زیبایی برگ‌های قدیمی نیستن، اما چرا این اتفاق می‌افته؟ لازمه بدونیم گیاه‌هایی که حفره‌دار و یا شکاف برگ دارن برای ایجاد شکاف و حفره به رطوبت کافی و یا گردش هوای خوب نیازمندند.

اگر با وجود نور خوب بازهم برگ انجیری ما دارای شکاف برگ نیست، باید گردش هوای محیط نگهداری رو به وسیله باز گذاشتن درب و پنجره‌ها زیاد کنیم و برای ایجاد رطوبت مورد نیاز (اگر محل زندگی‌مون رطوبت کافی رو نداره) از دستگاه بخور سرد در فاصله ۵۰ الی ۱۰۰ سانتی گیاه به میزان ۸ ساعت در روز استفاده کنیم

با فراهم آوردن نور خوب، هوای تازه و رطوبت مورد نیاز برگ انجیری دوباره برگ‌های جدیدی که دارای شکاف هستند رو به وجود میاره.

4 نکته برای شکاف برگ‌های برگ انجیری

  1. تشنگی کشیدن بیش از حد گیاه و قطع کردن ریشه‌های هوایی می‌تونه در حفره‌دار نشدن برگ‌ها موثر باشه. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله مهم ترین نکات آبیاری برگ انجیری رو بخونین.
  2. بستری که نسبتا سبک باشه و ریشه گیاه داخلش راحت تغذیه و حرکت کنه هم از واجباته!
  3. کمبود عناصر کلسیم مس و بور هم می‌تونه باعث کم‌شدن حفره‌های برگ باشه، پس استفاده از کودهایی که این عناصر رو دارن هم می‌تونه مفید باشه
  4. گاهی برگ‌ها جوون هستن و با گذشت زمان حدود دو تا سه سال حفره‌دار میشن، خیلی هم عجله نداشته باشین.

شکاف های زیبا برگ انجیری

جمع بندی

به طور خلاصه، کلید کمک به شکافتن برگ‌‎های برگ انجیری، بازسازی محیط طبیعی اون تا حد امکان هست. برای یک گیاه خانگی گرمسیری مانند برگ انجیری این به معنای قرار دادن گیاه در یک محیط با نور روشن اما غیرمستقیم هست. اطمینان حاصل کنید که هوای اطراف گیاهتون مرطوبه و در بهار و تابستان به طور منظم با کود تغذیه میشه.

درباره نویسنده:

علیرضا عاشق گل و گیاهه. ۱۲ سالی میشه که داره توی این زمینه فعالیت می‌کنه.
چندین سال توی خونه ها و ادارات و فروشگاه‌های مختلف، مسئول مراقبت و سرکشی از گیاهان بوده. چند جا گلخونه ی خونگی احداث کرده. علیرضا چند سالی میشه که سایت باماگل رو راه انداخته تا تجربیات خودش رو در خصوص نگهداری از گیاهان آپارتمانی اینجا قرار بده.

  • علیرضا اباصلتی
  • 12/06/1402
  • 2803 بازدید

2 دیدگاه برای “چرا برگ‌های برگ انجیری شکاف نداره؟”

  1. سلام من از برگ انجیری‌ای که برگش شکاف نداشته قلمه گرفتم.گیاه جدید در شرایط مناسب شکاف دار میشه یا نه؟

    • سلام، روز خوش
      بله ، اگر واریته یا مدل گیاه چنین ویژگی داشته باشه ، میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...